• RestoraTÜRK

  • "Mimari, insan ile varlık arasındaki ilişkiyi düzenleyen disiplindir."

  • RestoraTÜRK

  • RestoraTÜRK

Copyright 2017 - Custom text here

Arkeolojik Eserlerin Sergilenmesi (Teşhir ve Tanzim İşleri)

Eserlerin Sergilenmesi (Teşhir ve Tanzim İşleri)

 

 

 

 

 

 

Sergilemede serginin ziyaretçilerin ilgisini çekecek şekilde hazırlamanın yanı sıra eserin de zarar görmeden güvenli bir ortamda bulunmasına önem gösterilmelidir. Vitrinlerin dizaynı, ışıklandırılması ve nem oranları, ziyaretçiler bir sergide ki eserlerin güvenliği ile ilgili en önemli etkenlerdendir.

Küçük eserler kesinlikle vitrin içinde, büyük eserler ise halat gibi bariyerler kullanarak ziyaretçilerin dokunmasına imkan vermeyecek şekilde sergilenmelidir.

 

Kons. Esra ALTINANIT

Arkeolojik Çizim

Arkeolojik Çizim

Arkeolojik Çizim

Yüzey araştırması ve kazılarda bulunan mimarî öğelerin arkeolojik metotlara uygun olarak kroki, plân, kesit, görünüş, detay gibi teknik çizimleriyle yapılan uyarlamadır. Bir başka deyişle doğrular ve eğrilerin çeşitli şekillerde bir araya gelmesiyle oluşan teknik resim, yapılması istenen konstrüksiyon ve arkeolojik eserin kâğıt üzerinde tanımlanmasıdır.

Bunu ise bazı kurallara uyarak, teknik konularda, cetvel ya da bilgisayar yardımıyla yapılmaktadır. Teknik çizim de dikkat edilmesi gereken bazı kurallar vardır. Bunlar:

Arkeolojik eserlerin çizim metotları

- İz düşüm kavramı ve yöntemi

- Görünüş çıkartma esasları

- Kesit alma yöntem, teknik ve esasları

- Ölçek ve ölçülendirme

- Perspektif kavramı, yöntem ve çeşitleri

Çizim İçin Gerekli Malzemeler:

Çeşitli uç kalınlıklarına sahip kurşun ve rapido kalem seti, silgi, milimetrik kağıt, aydınger kağıdı (kopya kağıdı), çeşitli büyüklükte cetvel, lehim teli, metre, gönye, milimetrik sehpa, kumpas, denge ölçer vs. olarak sıralayabiliriz.

Yapılan çizimler arazide, plan çete üzerinde ya da masa başında olmak üzere değişiklik gösterir. Gelişen teknoloji ile elde çizim yerine bilgisayar destekli çizimler tercih ediliyor. Fakat bunun için kroki çizilmesi şarttır. Arazi çizimleri günümüzde Auto CAD, Net CAD ile seramik ve küçük buluntu çizimleri ise Freehand, Corel, Adobe Illustrator gibi programlar ile yapılmaktadır. Tüm bunlara rağmen gelenekselliğini koruyup elde çizimi tercih edenlerde vardır elbet.

Devamını oku...

INA Sualtı Arkeoloji Enstitüsü - INA Institute Of Nautical Archaeology

INA Sualtı Arkeoloji Enstitüsü - INA Institute Of Nautical ArchaeologyTürkiye’de sualtı arkeolojisinin başlaması 1958 ve 1959 yıllarında fotoğrafçı ve gazeteci olan Peter Throckmorton’un, sualtı hakkında bir kitap yazmak için Bodrum’a gelmesi ile başlamıştır.. Yaptığı araştırmalar ve birkaç kazı çalışmaları O’na bu yörede eski batıklar olabileceğini düşündürdü. Bunun üzerine Kemal Aras isimli Bodrum’lu bir sünger dalgıcının 11-12 tane eski batık göstermesi ile Throckmorton, San Fransisco Sualtı Arkeoloji Konseyi Başkanı John Huston’a, deniz  altındaki batıkların da aynı toprak altında kalmış eserler gibi, arkeolojik kazılarla ortaya çıkarılabileceğine inandığını ve maddi destek aradığını bildiren  bir mektup yazdı. Huston bu mesajı Pennsylvania Üniversitesi’nden, Türkiye’de Gordion kazılarını yapan Dr. Young’a iletti. Dr. Young öğrencisi olan ve kazılarına katılan Yüksek Lisans Öğrencisi George Bass’a bu batıklardan bahsederek, kazıları kendisinin yapmasını teklif etti.. George Bass’ın bu sualtı kazısına başkanlık yapması ile  Türkiye’de sualtı arkeolojisi başlamış oldu.


1971 yılında George Bass’ın düşüncelerinde sualtı arkeolojisi ile ilgili bir merkez ya da bir enstitü fikri belirmeye başlamıştı. Daha sonra bu fikir artık bir ideal olmuş ve bunun için gereken tüm çalışmaları yapmaya başlamıştı. George Bass meslektaşları ve dostları yardımıyla ve bazı vakıf ve destekçilerinin bağışları ile ilk adı AINA olan Amerikan Sualtı Arkeoloji Enstitüsü’nü kurarak bugünkü INA’nın temelini atmıştır.

Devamını oku...

f t g m