• RestoraTÜRK

  • "Mimari, insan ile varlık arasındaki ilişkiyi düzenleyen disiplindir."

  • RestoraTÜRK

  • RestoraTÜRK

Copyright 2017 - Custom text here

Arkeolojik Eserlerin Numaralandırılması

Eserlerin Numaralandırılması

Eseri sağlamlaştırma aşamasını da bitirdikten sonra eseri numaralandırmamız gerekir. Kazıdan çıkan bütün eserlerin numaraları kovalarının üzerlerindeki etiketlerde yazar ama daha sonradan herhangi bir karışıklığa fırsat vermemek için eserin kurumasından ve konsolidasyonundan sonra mutlaka eserin üzerine numarası yazılmalıdır. Bunun için kalıcı siyah veya beyaz mürekkep, küçük bir fırça, %20 oranda hazırlanmış Paroloid B72 ve divit kalem gerekmektedir. Eserin üzerine numaranın yazılacağı yer doğru seçilmelidir; tam kaplarda kabın tabanına kulbu varsa kulbunun hemen altına, kırılmış parçaların ise iç yüzüne yazılmalıdır.

Eserin numarandırılma işlemide tamamlandıktan sonra bütün olan eserlerin fotoğrafları çekilerek asit içermeyen özel kağıtlara sarılarak naylon poşetlere hava alabilecek şekilde yerleştirir ve depoya kaldırırız.

 Kons. Esra ALTINANIT

 

Arkeolojik Eserlerin Restorasyonu

Eserlerin Restorasyonu

Ancak eser birkaç yada bir çok parçadan oluşuyorsa bu eseri tümlememiz gerekmektedir. Bunun için yapılacak olan işlem ilk olarak eserin birbiri ile yapışacak olan kenarlarını %5 Paraloid ile bir kaç kez konsolide etmektir, bunu yapmamızdaki amaçlardan birisi eser yanlış yapışıp ayrılacak olursa kenarlarının hasar görmemesi içindir. Daha sonra birleşen parçalar %50 paraloid B72 ile yapıştırılır.

Bütün bu işlemler yapılırken eserin tekrar konservasyon sırasındaki durumunu bilmek için fotoğrafını çekeriz.

Devamını oku...

Arkeolojik Eserlerin Çizimi

Eserlerin Çizimi

Eser üzerinde yapılan tüm işlemler tamamlandıktan sonra teknik ressam arkadaşımız tarafından çizimleri yapılır. Bu çizimler hem yayınlarda kullanılır hem de eser üzerinde, fotoğrafta çok net çıkamayan bazı detayları görmemezi sağlar.

Kons. Esra ALTINANIT

Arkeolojik Eserlerin Kalıbının Alınması

Eserlerin Kalıbının Alınması

Bazen, herhangi bir hırsızlık olayına karşı önlem olarak, eserin sergiye çıkmasını uygun görmeyiz veya eserin sergileme sırasında zarar göreceğini düşünürüz. Bu durumlarda eserin kalıbını alarak replikasını yaparız ve sergide eserin replikasını kullanırız.

Kalıp alma işleminde öncelikle eseri Paraloid B72 veya metil selüloz ile izole ederiz.Daha sonra plastisin ile eserin çift taraflı kalıbını alırız., her iki kalıbı da silikonla kaplarız.Silikon kuruduktan sonra alçıdan destek  yaparız. Her iki silikon kalıba açtığımız kanallardan epoksi dökerek kurumaya bırakırız. Genellikle epoksiyi toz boya ile renklendirerek kullanırız. Son olarak kurumuş olan epoxye rötüş yapılarak replikayı son haline getiririz.

 

Kons. Esra ALTINANIT

Arkeolojik Eserlerin Depolanması

Eserlerin Depolanması

Artık son aşamaya gelinmiştir, eser üzerinde tüm çalışmalar tamamlanmış, yapılan tüm işlemler rapora yazılmış, çizimleri yapılmış ve eserin son halinin fotoğrafı da çekilmiştir. Bundan sonra eserin depodaki veya sergide ki yerini alması gerekir.

Eserler depoya kaldırılmadan önce çok iyi paketlenmelidir. Öncelikle eser bünyesinde asit bulundurmayan özel kağıtlara sarılır, üzerine delikler açtığımız naylon poşetlerin içine eserler koyulur. Eserin üzerinde numarasının yazılı olmasına rağmen paketi açma gereği duymadan görülebilecek bir etiket de poşetin ağzına bağlarız.

Depolama da en önemli olan eserin orada uzun yıllar kalacağı ve bu süre içinde eserin en iyi şekilde korunmasıdır. Rutubet, toz ve haşaratlar bir eser için olabilecek en zararlı şeylerdir. Bu yüzden rutubetsiz ve tozsuz ortamlarda depolar inşaa edilmelidir. Eserlerin üzerine konulduğu rafların sağlam ve emniyetli olduğundan emin olmalıyız.

 

Kons. Esra ALTINANIT

f t g m