Ankara'nın Beştepe semtinde bulunan Hisarcıklıoğlu Camii, çağdaş çizgileriyle dikkatleri üzerine çekiyor. Yeni yapılan camiler içerisinde sekizgen planı vitray ve sedef işlemeleriyle, iç mimari tasarımıyla, mahfilleriyle, minaresi ve ışıklıklarıyla yepyeni çizgileri olan camide klasik islam tezyinatına farklı bakış açılarıyla sadık kalınmış.
Yeni yapılan camilerin genel özelliği olan loş ve kasvetli iç mekan, havasız ortam ve rutubet kokusu sinmiş halılar yok. Hisarcıklıoğlu Camii'ne girer girmez hiç ağır olmayan ve rahatsız etmeyen hoş bir koku dikkati çekiyor. Girişteki yüzlerce anahtarlı dolapcık hırsızlığa karşı ve emanet için yapılmış. İki tane sebil sizi karşılıyor. Halılar tertemiz. Girişin tam karşısında sekizgen planın ne manaya geldiğini anlatan üç parçadan oluşan tabelanın hemen yanından son cemaat yerinden caminin haremine giriliyor.
Burada sizi dört basamaklı hoş bir kıvrımla uzayan bir merdiven karşılıyor. Karşınızda göze batmayan harikulade bir sedef işçiliği geliyor. Mihrabın sağ orta ve sol üstünde bulunan sedef işlerinde bir camide olması gereken "Allah, Muhammed ve cihâr-ı yâr-i güzîn efendilerimizin isimleri" mevcut. Mihrab ve minber birbiri yanında işlemeleriyle dikkat çekiyor. İç tasarım genel olarak o kadar sade ki aslında klasik çizgilerin orada olduğunu farketmeniz zaman alıyor.
Caminin ikinci ve üçüncü katlarıyla birlikte 1500 kişilik alanı mevcut. Bu alanı aydınlatmak için gündüz hiç elektrik kullanılmıyor. Mihrabın iki alt ve üst yanından ve kare planlı ışıklıktan muntazam duvar renkleri ve ahşap kaplamalar sayesinde ölçülü birşekilde içeriye dağılan ışık, namaz kılanları rahatsız etmeyecek kadar da hoş. Camide klasik anlamda bir minare ve kubbe yok. Kubbe yerine kare planlı, yüksekliği çok olmayan bir ışıklık, minare yerine de yine minare yüksekliğinde ama kare kesitli kapalı şerefeli bir yapı eklenmiş. Minarede Topkapı Sarayı'nın Kubbealtı Kulesi'nin havası var.
Genel olarak camide içine gireni rahatsız edecek bir şey yok. Cemaatten tutun imamına kadar bütün herkes güleç, sevecen. Cami, içine girende "Yeni bin yılın cami mimarisi bu olabilir." düşüncesi uyandırıyor.